zondag 7 oktober 2018

Dag 23: Los Angeles via London naar Amsterdam

Na wederom een heerlijk ontbijt in ons hotel hebben we nog onze laatste spullen gepakt, lijkt wel of de koffers zwaarder zijn dan toen we kwamen πŸ˜…
We moeten uiterlijk om 13.30 uur op LAX vliegveld zijn dus we kunnen op ons gemak doen. Rond 10.30 uur rijden we aan naar Alamo waar we onze auto in moeten leveren, we hebben in Denver besloten om de auto met een lege tank te kunnen inleveren tegen een gunstig benzinetarief. De prijzen van de benzine in Denver t.o.v. de staat California zijn wel van een heel andere verhouding. In Denver hebben we $ 2,29 per gallon betaald in in Los Angeles $ 4,19 per gallon.
Rond 12.00 uur hebben we onze Kia ingeleverd en stappen we in de shuttle bus naar het vliegveld, 10 minuutjes en dan ben je er al.
De koffers ingecheckt, netjes onder de 23 kg. πŸ˜“ Volgende stap was de douane, ook hier verliep het allemaal heel soepel we hebben het wel eens anders meegemaakt.
Onze gate B154 was nog een eindje lopen, we hebben ons neergeploft in heerlijke stoelen met in het tafeltje usb aansluiting etc., free wifi wat wil je nog meer. Erik heeft nog gekeken naar de wedstrijd Bayern München - Ajax met volgens Erik een onverdiende stand 1-1, Ajax had moeten winnen 😊
Ik heb via whatsapp nog effe gevideochat (ja ja volgens mij staat dit niet in de Dikke van Dalen) met de kids, blij als we ze morgen weer zien.
De Airbus A380 van British Airways waarmee we gaan vliegen landde om 13.30 uur, wat een toestel 😱

Om 15.20 uur werd omgeroepen dat we gingen boarden, wij zaten in groep 5 en waren als laatste aan de beurt om in te stappen. We hadden perfecte plaatsen, rij 20 aan de Exit, niemand voor ons en een zee van ruimte, daarnaast op 5 mtr het toilet..... voor mij ideaal.

Het was een zeer voorspoedige vlucht met nauwelijks turbulentie en de tijd vloog voorbij, wij hebben beiden niet veel kunnen slapen af en toe wat weggedoezeld en dat was het.
De vlucht duurde een uur korter i.v.m. gunstige wind en om 09.30 uur (London tijd) landden we op London Heathrow. De koffers waren doorgelabeld dus deze hoefden we niet op te halen die gingen vanzelf op onze volgende vlucht mee.
Wel moet je weer door de douane maar ook hier was het niet druk en ging het vrij snel.
De vlucht zou om 11.50 uur vertrekken maar omdat enkele passagiers de vlucht niet hadden gehaald moesten we wachten totdat de koffers van deze passagiers uit het vliegtuig waren gehaald en toen konden we pas vertrekken. Om 14.15 uur (nederlandse tijd) werd de landing ingezet op Schiphol airport en om 14.45 uur hadden we onze koffers al te pakken.
Via Social Deal hadden we 2 enkele treinkaartjes gescoord en om 15.00 uur zaten we al in de trein op weg naar Weert. 16.55 uur zetten we weer voet op Weertse bodem.....
Heerlijk om de kids weer te zien en te knuffelen en natuurlijk ook de doggie, die was ook superblij.
s'Avonds nog effe met de kids over de kermis gelopen en toen heerlijk naar bed na ruim 24 uur wakker te zijn geweest. We hebben goed geslapen de eerste nacht... de nachten daarna iets minder😬

We kunnen terugkijken op een geweldige vakantie, wat hebben we veel gezien en gedaan.

Conclusie:

Totaal aantal kilometers gereden;  6100 km.

De eerste 2 weken van onze vakantie hebben we het 's  avonds buiten kunnen zitten wel gemist, vooral als je in de nationale parken bent zou het ook fijn zijn geweest met een camper.  Je hebt dan nog iets meer vrijheid en dit is iets dat we zeker gaan uitproberen.
Er blijven nog diverse Nationale-/Staatsparken over die we willen bezoeken.....

We verbleven in beste veel motels/hotels met een volledig ingericht keukentje, het was dan ook wel fijn om zelf voor je eten te zorgen en vooral als je s' ochtends geen ontbijt had in het motel.

Top 3 bezochte parken:
1. Yellowstone, dit was toch echt wel onze favoriet, geweldig!
2. Bryce Canyon
3. Canyonlands

Top 3 motels/hotels:
1. Desert Paradise hotel - Las Vegas, wauw wat een hotel voor een superprijs
2. Alpine Motel - Jackson, een erg leuk plaatsje en een mooi motel
3. The Noor Hotel - Torrey, een prachtig uitzicht en een mooie kamer.

Slechtste motel/hotel:
- Pony Expres Motel - West Yellowstone, onvriendelijk, geen faciliteiten, kleine kamer (zelfs geen
  fΓΆhn op de kamer.

Top 3 Groceries:
1. Smith's
2. Walmart
3. Aldi

Al met al een absolute aanrader deze rondreis, van het begin tot het einde waanzinnig mooi!

maandag 1 oktober 2018

Dag 22: Oxnard, Pacific Coastway

Vandaag wilden we nog een stuk van de Pacific Coastway rijden, na het ontbijt in het hotel wat overigens het eerste hotel is met een super ontbijt, gingen we rond 10.00 uur op weg.
Navigatie als eerste ingesteld op Santa Barbara. Na ongeveer een uurtje rijden hebben we een parkeerplaats uitgezocht dichtbij de pier. Wat een leuke plaats is Santa Barbara, de Stearns Wharf is echt een toeristische attractie hier.

Helaas ook hier veel zwervers die echt hun hele hebben en houwen bij zich hebben
 Zandartiesten...
 Fotomodel...
 happy... met deze mooie vakantie

Na hier wat te hebben rondgeslenterd zijn we naar het strand gegaan en hebben daar wat opnames met de drone gemaakt.
Helaas te weinig gebruik van mogen maken, het is op heel veel plekken verboden om een drone te gebruiken.

Onze volgende stop was Ventura pier, de coastway was tot hier nog niet echt indrukwekkend.
Op de pier lag een leuk restaurantje waar we lekker fish & chips hebben gegeten, op vakantie mag dat πŸ˜‚

Malibu was onze volgende stop langs de coastway en tot hier was het al een heel mooi stuk rijden langs de kust. De golven waren soms heel hoog en beukten royaal tegen de rotsen aan. Het was volgens mij ideaal surfweer want het was ontzettend druk op zee.

Als laatse hebben we Santa Monica bezocht bekend van het liedje van Sheryl Crow. Hier zijn we 9 jaar geleden ook met de kids geweest maar het is nu wel heel schoon t.o.v. toen.

Mijn chauffeur was moe omdat hij vannacht toch nog effe voor zijn baas heeft moeten werken, dus heb ik de terugrit naar ons hotel maar op me genomen. Geen straf hoor om hier te rijden, en anderhalf uur later waren we weer op onze kamer. Het was weer een prachtige dag en een mooie afsluiting van onze vakantie, de weken zijn voorbijgevlogen maar het is een tijd van komen en een tijd van gaan! Na het eten hebben we onze boardingpassen nog geprint in de lobby en we zijn nu ready om weer terug naar huis te gaan.

We vonden het leuk dat jullie weer hebben meegelezen en bedankt voor de leuke reacties πŸ˜˜

zondag 30 september 2018

Dag 21: Oxnard

Vanacht was het 04.00 uur, MAX Verstappen tijd πŸ‘ Erik heeft weer genoten van een prachtige race.
Vandaag hebben we helemaal niks gedaan..... gezwommen, relaxen, lezen....
Dus weinig nieuws en geen foto's voor vandaag.
Morgen gaan we een stuk van route 1 langs de kust rijden, dit is onze laatste volle dag en dinsdag vliegen we alweer terug naar Nederland.

Motel/Hotel: Residence Inn by Mariott, Oxnard
Restaurant: --- gekookt in ons appartementje
Aantal km gereden : --

Dag 20: Oxnard, familiebezoek

Voor vandaag stond een familiebezoek op het programma.
Wij zijn uitgenodigd door Roy Kollee, een neef van Erik om een "late breakfast" te nuttigen, met de gezamenlijke familie. Jeetje wat een feest, en wat een heerlijk eten. Tez, super!

Daarna heeft Roy ons een rondleiding door de omgeving van Thousand Oaks gegeven, en uiteindelijk via een spannende bergtocht kwamen we uit in Malibu.
Al heel veel huizen zijn versierd voor Halloween, maar deze was te gek!

Ons toekomstig optrekje in Sherwood (geheel links)πŸ˜‰

De kustweg Route 1 is prachtig..., maandag willen we hier nog een stuk van gaan rijden.

En Roy woont natuurlijk ook prachtig in Thousand Oaks.
 In de achtertuin de berg op en dan krijg je een prachtig uitzicht over Thousand Oaks.

Wat een heerlijke dag hebben we gehad, Thanks a lot Roy, Tez and Family 😘

Op de terugweg naar het hotel nog effe snel bij de Outlet in Camarillo de bestellingen van de Kids kunnen scoren 😊